15. Dezember 2012

Mer kos er nesten umulig.

Dette her blir en liten demonstrasjon. Da kan dere se at jeg virkelig kan norsk. Da jeg vokna kl 9 hadde det allerede snødd masse men innen tre timer hadde vi allerede 20 centimeter snø. Endelig! Har dessuten vært på gamlebyen i dag med den italienske utvekslingstudenten Rita. Jeg har aldri vært der før og Rita har viset meg den nydelige delen av min by, selv om hun ikke bor en gang i Fredrikstad. Vi har koset oss litt på mormors cafe og jeg har igjen spist alt for mye. Kun ett minutt ute i snøen og jakkene våre var ikke legere gråe, men hvite. Om kvelden spiste vi taco, favorittmaten min. I dag var det uten tvil en av de beste dagene som jeg har hatt her. Nå er jeg i skikkelig julestemning! Jeg elsker Norge <3

Das war meine kleine Demonstration, da könnt ihr sehen, dass ich auch wirklich norwegisch kann. Als ich um 9 aufgewacht bin, hatte es schon geschneit, aber innerhalb drei Stunden hatten wir dann 20 Zentimeter Schnee. Endlich! Bin heute außerdem mit Rita, der italienischen Austauschschülerin in der Altstadt gewesen. Ich war dort vorher noch nie und Rita hat mir diesen wunderschönen Stadtteil gezeigt, obwohl sie nicht mal in Fredrikstad wohnt. Wir haben uns in ein Café gesetzt und ich hab mal wieder viel zu viel gegessen. Eine Minute im Schnee und unsere Jacken waren nicht mehr grau sondern weiß. Abends haben wir Taco gegessen, mein Lieblingsessen. Heute war ohne Zweifel einer der schönsten Tage, die ich hier hatte. Jetzt bin ich in ordentlicher Weihnachtsstimmung! Ich liebe Norwegen <3











Machs gut, Lisa.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Follow by Mail

Im Blog suchen